woensdag 24 december 2014

Een droom die uitkwam!

Tot nu toe stikte ik met een Singer Confidence 7465. Toen ik gestart ben met naailessen, werd dat mijn verjaardagscadeau. Hij was mijn trouwe maatje, maar ondertussen zijn de naaiskills iets verder gevorderd. De machine voldeed zeker, maar bij onder andere zeer dikke lagen stof, kreeg hij het toch moeilijk. Waarschijnlijk zet ik hem te koop.

Ondertussen droom ik al een tijdje van een zwaardere naaimachine en liefst een Bernina. Op de naailes stikken we met een Bernina 350 en ik werk er heel graag mee. De verjaardagscenten van dit jaar werden in een enveloppe verzameld om mijn droom over waarschijnlijk een LANGE tijd te kunnen doen uitkomen aangezien de Bernina's nogal kostelijk zijn. Dromen houdt ook in om regelmatig eens op zoek te gaan op tweedehandssites. Je weet nooit wat je tegenkomt, toch?!

Maandag was blijkbaar mijn lucky day, ik zag een zoekertje verschijnen voor een Bernina 530 (winkelwaarde €1800). Ernaast stond: bieden vanaf €600. Huh?! Een mailtje werd verstuurd en dat bleek dus echt de vraagprijs. Ik was de eerste geïnteresseerde en kreeg voor eventjes de prioriteit.

De mevrouw heeft een naaiwinkeltje voor retouches en werkt met vijf verschillende naaimachines. Ondertussen had ze een nieuwe machine bijgekocht en de Bernina was in dubbel gebruik.
Mijn grootste twijfel was dus of het wel zo interessant was om een naaimachine over te nemen die waarschijnlijk toch een heel aantal uren gestikt heeft... Uiteindelijk leek het risico me niet zo groot, Bernina staat toch voor kwaliteitsvolle machines dus die zouden er toch moeten tegen kunnen.

Er op af! Ik mocht de machine uitgebreid testen en alle snufjes leken me nog perfect te werden. De steken waren regelmatig, de naald reageerde op alle posities, de computer reageerde perfect...
En dan de beslissing, doen of niet doen? Ik denk dat ik er nog lang spijt van zou gehad hebben als ik mijn kans hier nu niet gegrepen had...

Natuurlijk zijn er hier en daar gebruikssporen, de machine is niet nieuw, maar ik ben toch ECHT gelukkig! Het is een machine waar ik zelfs niet van had durven dromen, de winkelprijs had ik er nooit voor kunnen betalen, het blijft uiteindelijk een hobby. Ziet ze eens blinken op mijn livingtafel:


Voorlopig heb ik nog geen tijd gevonden om iets te maken, maar ik amuseerde me wel al een beetje met het uitproberen van de verschillende siersteken.

Nu moet ik wel nog op zoek naar een persvoet voor automatische knoopsgaten en een blinderitsvoetje. Die waren niet standaard inbegrepen en het zijn er toch twee die ik regelmatig eens gebruik... De verjaardagscenten en mijne nieuwjaar zijn dus al welbesteed me dunkt!

Op naar de volgende maaksels met mijn nieuwe bondgenoot!
Fijn kerstfeest aan jullie allemaal!

18 opmerkingen:

  1. Wow! Ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent hiermee. Wat een gave machine! Ik ben jaloers :). Je gaat er vast heel veel plezier van hebben!! Fijne dagen alvast! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh la la! Daaruit komt vast heel veel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh daar ga je nog véél geniet van hebben! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een super goede keuze. Hier ga je eindeloos plezier mee hebben. Ik ben alvast benieuwd naar je creaties! Hele fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben echt superblij voor jou!! Heel veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amaai gelukzak! Als je die koop niet had gedaan had je er eeuwig spijt van gehad!!! Daar ben ik zeker van! Geniet er van!
    Vrolijk Kerstfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goeie vondst! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe fijn! Je droom die uitkomt! Zo zie je maar, regelmatig rondneuzen op 2de hands helpt, wij vonden daar ook al veel goede spullen op. Geniet van je aankoop!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn wederhelft noemt me soms al lachend de koningin van 2dehands.
      Nu ja, als ik iets duurs echt graag wil en het ligt niet binnen mijn budget, kijk ik een tijdje rond en dan heb je al eens geluk!

      Verwijderen
  9. Wauw zeg, heb jij even geluk!!! Wat een mooitje!
    Alsnog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je deze naaimachine op de kop heb kunnen tikken.Veel naaiplezier in 2015

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een hele toffe machine om mee te werken! Ik ben dol op die van mij... ge zult er uren naaiplezier mee beleven zonder te zitten zeuren dat de draad en spoelhoes tegenwerken. Het worden zalige uren!!!! Daar ben ik zeker van.
    Proficiat met je nieuwe 'droom'!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haa, ik was er al van overtuigd, maar nu ben ik 100% overtuigd dat ik er veel plezier van ga hebben. ;-)

      Verwijderen
  12. Wauw, wat een mooie machine! En wat een geluk om er 1 tweedehands te vinden, dat zie je niet vaak! Dankjewel voor je bezoek op mijn blog, jij maakt ook erg leuke dingen!

    Groetjes,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw, er zijn geen andere woorden voor. Ik lees dat hier nu pas en ben stiekem toch een beetje jaloers. Ik ben er zeker van dat ge een koopje gedaan hebt!!! Proficiat en geniet ervan!
    En voor 2015 : een heel gelukkig jaar en veel creatieve kriebels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet toegeven dat ik enorm in mijn nopjes ben. Tot nu toe is het echt een plezier om mee te werken. Mijn Singertje was ook mijn beste maatje, maar dit is toch wel een ander kaliber.
      Genieten zal ik zeker!
      De creatieve kriebels zijn zeker aanwezig, bij jou ook heb ik gelezen. ;-)

      Verwijderen