woensdag 16 juli 2014

Klein geluk...

Voor het verrassingsfeest van mijn wederhelft was ik wekenlang op zoek naar stof in "muziekthema" dat toch nog voor mannelijk kon doorgaan. Het bleek een moeilijke zoektocht die toch nog dicht bij huis geëindigd is.

Toen ik enkele weekends geleden op de stoffenverkoop van Something Strange binnenstapte, viel mijn oog meteen op deze stof:


(natuurlijk heb ik het niet enkel bij deze stof kunnen houden, oeps...)

De cassetteprint kon ik goed gebruiken voor een hoesje voor de Ipod die nog op mijn wederhelft zijn verlanglijstje stond. Het nieuwe speelgoed moet natuurlijk zacht vervoerd kunnen worden, ahja!
Ik ging aan de slag met meetlat, zachte vulling, stof en Ipod. Uiteindelijk kwam ik tot dit resultaat:




Het is best oké qua eerste ontwerp, maar er is nog ruimte om het geheel wat te "finetunen". De volgende versie krijgt zeker een langer flapje, iets meer naadwaarde en op bestelling: een opening voor de oortjes!
Zo hebben we weer wat bijgeleerd.

8 opmerkingen:

  1. En? Was hij blij ermee?

    Het is in ieder geval een keimooie stof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij was er heel blij mee! Zijne kameraad heeft er ook al eentje al lachend besteld. Het is bijna zijn verjaardag dus ik weet al wat maken. ;-)

      Verwijderen
  2. hahaha, die bestellingen hee! Heel mooi zakje!
    en heeel mooie stofjes! Waar was die verkoop van something strange? Dat egelstofke heb ik ook al liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh zeg wat een schoon stofkes heb jij gekocht! Die met de naaimachientjes is ook super!
    Mooi je hoesje en tof in dat stofke... de echtgenoot kan ermee blinken! Dat is zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar vinden jullie toch altijd al die superschoon stofkes zeg! Loop ik die winkels zomaar voorbij of valt mijn oog er gewoon niet op? Jij vond er in elk geval supertoffe! Je echtgenoot zal wel content zijn met zo'n hoesje op maat en zo'n toepasselijk stofke. Natuurlijk kunnen er volgende keer wat aanpassingen gebeuren, maar te kritisch moeten ze ook niet zijn :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt! En wat een mooie stapel stofjes in voorraad :-) (bij dat aanbod zou ik me ook niet kunnen inhouden, hoor)

    BeantwoordenVerwijderen