woensdag 16 april 2014

Liebster award, part 2!

Zoals ik gisteren al beloofde, volgen hier de antwoorden op de volgende vragen. Vandaag zijn de vragen van Madam Social van 128 aan de beurt.

De vragen van 128:
Hoe ziet jouw ideale zondag er uit?
Eerst lang uitslapen, ontbijten en middageten tegelijkertijd, een stralende zon en VEEL tijd om mijn eigen ding te doen. De zondagen zijn steeds veel te snel voorbij…

Wat groeit er in je tuin?
Rucola, radijsjes, trostomaatjes, pluksla, gewone sla en hopelijk vanaf dit jaar frambozen en blauwe bessen! Daarnaast hebben we ook een gazon die er meer als een prairie uitziet geërfd…


Wat is volgens jou een gouden naaitip?
Niet te snel willen zijn. Vooral ook alles nauwkeurig strijken + afmeten. Het bespaart veel leed en gevloek achteraf en ja ik spreek uit ervaring…

Wat is je lievelingsdier?
Een kat, jammer genoeg ben ik er sinds een paar jaar allergisch aan geworden…

Wat is het laatste boek dat je gelezen hebt?
Ik lees zo veel boeken dat ik niet meer exact weet welk het vorige was dat ik uitgelezen heb. Op dit moment ben ik bezig in 3 verschillende:
1 voor op de trein: De Reis van Danielle Steel
1 die niet vlot genoeg ging voor op de rumoerige trein en die nu in de living ligt: Vrijheid van Jonathan Francen
1 voor op toilet: 22/11/1963 van Stephen King (die zorgt voor te lange WC-bezoeken...)
De treinboeken zijn meestal wat mijn wederhelft “de roze kaften” noemt. Graag iets luchtig om te ontspannen voor en na een drukke werkdag.

Waarmee bezorg je kinderen zeker een uur lang plezier?
Door met hen gezelschapsspelletjes te spelen! Ik vind dat zelf ook heel plezant.

Wat heb je gisteren gegeten?
Gevulde paprika's, maar net een tikkeltje anders. Ze waren gevuld met een mengsel van ricotta, hamblokjes, prei, wortel, look, parmezaan en een eitje. Heerlijk! 

Waar kan je nu eens echt goed mee lachen?
Tijdens het zeveren met kameraden, er wordt dan altijd een pak afgelachen. Ik lach graag en veel, het is niet moeilijk om een lach op mijn gezicht te toveren.

Wat zou je meer moeten/willen doen?
Graag zou ik meer vrije tijd hebben. Meer tijd voor de “magjes” i.p.v. voor de “moetjes”. Dat wil eigenlijk vooral zeggen: meer tijd voor mijn naaimachine!! De laatste tijd heb ik me ook al voorgenomen om meer voor mezelf te naaien. Het gebeurt heel vaak dat ik iets voor iemand anders aan het maken ben. Ik heb er dan ook heel veel plezier in om iets zelfgemaakt cadeau te doen. 

Hotel of tent?
Hotel! En weet je waarom? Ik ben een grote schrikschijter in het donker en in een hotel moet je niet door het donker naar toilet ’s nachts!! Flauw hé…

Morgen de laatste te beantwoorden vragen, mijn genomineerden en hun nieuwe vragen! 

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Die paprika's hmmm! lekkere tuin ook. En jou naaitip zou ik eens wat meer moeten volgen vrees ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij volgen er binnenkort ook nog een aantal Liebster Award berichtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk trouwens om op die manier mee te lezen, ook op andere gebieden dan alleen naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen