maandag 6 mei 2013

Last minute woman

Dat is wel het minste wat je mij kan noemen. "Last minute woman"... Heel vaak zit mijn hoofd vol plannen en ideetjes en uiteindelijk komt het er op neer dat ik alles op het laatste nippertje nog in orde probeer te maken!  Met kerstmis, bijvoorbeeld, had ik het strakke plan om zelfgemaakte cadeautjes te geven. De week ervoor kwam het besef dat ik niet de perfecte stoffen had om die grootse plannen in uit te voeren... Haastig naar de winkel dus en achter de naaimachine op elk vrij moment. Zo zijn er dus zeker nog vele andere voorbeelden!

Alles op het laatste nippertje dus, maar niet deze keer! 12 mei is het moederkesdag en mijn cadeau is al af, jawel!! Vorige zondag heb ik een effortke gedaan en rolde er nogmaals het zakje uit "Zo Geknipt!" van onder de naaimachine. (na een aantal keer gaat dat al een pak sneller trouwens!)
De mama had al enkele keren gevraagd om er voor haar ook zo eentje te maken. Handig om onder andere de boterhammekes in mee te nemen. U vraagt, wij draaien! En zo had ik ineens ook een cadeautje voor moederdag, beter kan niet, toch?!

Als extraatje, maakte ik ook nog een bloem uit dezelfde stof als die voor het zakje. Dat geeft het nog net dat tikkeltje meer, dacht ik zo.

Ook nog de ingepakte versie:


Hopelijk valt het in de smaak!

10 opmerkingen:

  1. Goed idee ! Ik heb dat stofje in het paars gehad, die bloem maakt het echt wel af !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag dat paars stofje ook graag, maar de mama heeft het meer voor groen/blauw ;-)

      Verwijderen
  2. Heel mooi stofje en chic met die bloem erbij ! Je mama zal er vast heel blij mee zijn. Ja, van die last-minute, dat ken ik ook hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi, die gaat blij zijn...en ben even nieuwsgierig....waar heb je mij zaterdag ochtend gezien????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In minder vrolijke omstandigheden, op de begrafenis...
      Als ik het juist heb toch, maar ik dacht je te herkennen.

      Verwijderen
    2. ja, dat is zo. zou ik je kennen? woon jij in de buurt van Zemst of weerde, mechelen???

      Verwijderen
    3. Ik denk het niet, ik woon nu in Kumtich (Tienen), maar mijn ouders wonen in Buken (Kampenhout).
      Eigenlijk heb ik je opgemerkt door je zoontjes met hun Jacob broekjes ;-)
      Wij zaten op de rij voor jullie, ik heb je niet durven aanspreken omdat het misschien wat ongepast was...

      Verwijderen
    4. 't was een mooie herdenking en afscheid. Maar vind het ergens toch een beetje jammer dat je niets zei, maar ik snap de omstandigheden wel. Volgende keer tik je op mijn schouder hé. ;-)

      Verwijderen
    5. Volgende keer tik ik zeker op je schouder, hopelijk komen we elkaar dan tegen op een vrolijkere plek ;-), ik had inderdaad beter toch eventjes hallo gezegd, ik heb daar achteraf nog spijt van gehad.
      Het was inderdaad mooi en vooral pakkend, ze hebben dat goed gedaan!

      Verwijderen