maandag 8 april 2013

Hallo meneer de Uil!

De laatste tijd heb ik het helemaal voor uiltjes/vogeltjes. Ik kan er op de ene of de andere manier niet aan weerstaan. Bij deze mijn veroveringen van de voorbije maanden.

Het pronkstuk: onze ijzeren uil voor op de kast! We wonen in ons huis sinds mei 2011 en waren op zoek naar "iets voor op de kast". Deze uil hebben we op de kop getikt op de kerstmarkt in Leuven voorbije kerst.  Ik ben er nog altijd dolgelukkig mee. Ik was ook vooral blij dat mijn wederhelft hem ook meteen zag zitten!! Hij lijkt op "Meneer de Uil" uit de Fabeltjeskrant. Terug naar de kindertijd dus...


Een onderzettertje op de kop getikt in de kringwinkel voor geen geld. Ik kon het dus absoluut niet laten liggen. Alleen zonde om het te gebruiken als onderzetter, dan zie je er niets meer van!


Een ketting die ik vond in "Camden Market" in Londen. Het was de eerste keer dat de mama en ik daar op ontdekking gingen tijdens onze jaarlijkse trip en het was echt een aanrader. Er heerst in die wijk een hele gezellige sfeer en er zijn echt zo veel leuke spulletjes te koop! We hebben er onze ogen uitgekeken en natuurlijk een aantal zaken gekocht. Slecht voor de portemonnee dus... (al hing dat er van af aan welk kraampje je kocht! Aan sommige kraampjes kon je dezelfde zaken voor kleinere prijsjes kopen)



Een uiltje gekregen van ons mama. Ze is creatief en tegenwoordig maakt ze prachtige dingen nadat ze een cursus "Pimpen met papier" gevolgd heeft.



Een blikken doos met een vogeltje. Een mens heeft nooit genoeg opbergdoosjes voor kleine naaiprulletjes in te steken, dacht ik zo! Deze heb ik vorige week op de kop getikt bij Zeeman.



Deze stof had ik al in het beige, maar de witte kon ik ook niet weerstaan. Ik wist al zeker dat ik er iets voor mezelf mee wou maken en het is uiteindelijk een zomerse cirkelsjaal geworden. 's Ochtends vroeg op het perron is het vaak nog frisjes (zeker nu, met dit weer). De sjaal zal dus zeker nog van pas komen!

Er is nog een half metertje stof over, ik begin alvast te broeden op nieuwe ideeën om ze in te verwerken!

1 opmerking:

  1. Dat IS meneer de uil gewoon !
    En Camden is de zaligste buurt ter wereld !

    BeantwoordenVerwijderen